Zöld út a Viagra versenytársa elõtt
A Levitrát kifejlesztõ Bayer és marketingpartnere, a GSK egyelõre nem közölte, mely országokban kezdi meg elõször a gyógyszer értékesítését, a Bayer gyógyszeripari részlegének európai igazgatója mindössze annyit mondott, hogy a márciusi kezdeti bevezetés után az összes európai piacra eljuttatják a terméket. Reményeik szerint a Levitra évi egymilliárd eurót meghaladó bevételt hoz majd.A Bayer számára döntõ fontosságú, hogy sikerre vigye a Levitrát, mert a koleszterin-csökkentõ Baycol (Lipobay) 2001-es botránya alaposan megtépázta a cég hírnevét, és jelentõs költségeket jelentenek a szerrel kapcsolatos halálesetek kártérítési perek is.
![]() |
Európában a Levitra már a Viagra második kihívója: az elsõ riválist, a Cialist, az Eli Lilly és az Icos februárban közösen dobta piacra Nagy-Britanniában, Németországban és Ausztráliában. A Levitra és a Cialis egyaránt várja még az amerikai élelmiszer- és gyógyszer-engedélyezési hatóság (FDA) jóváhagyását, mielõtt a tervek szerint 2003 második felében az amerikai piacra kerülnének.
A GSK részvényeinek árfolyama péntek délután fél háromkor 10,51 fonton álltak a londoni értéktõzsdén, az elõzõ napi 10,70 fontos záráshoz képest 1,78 százalékos csökkenéssel. A papírok árának idei csúcsa 12,60 font, mélypontja 10,47 font volt, az év eleje óta a részvények 11,83 százalékot vesztettek.
A Bayer AG részvények árfolyama ugyanakkor 12,08 euró volt a frankfurti értéktõzsdén, a 12,13 eurós elõzõ záráshoz képest 0,41 százalékkal csökkenve. A részvények idei csúcsa 22,48, mélypontja 10,48 euró volt, az év eleje óta 40,93 százalékot vesztettek.
[origo]